Sunday, December 8, 2013

Kirjandusklubi vol 2



                                          Kirjandusklubi vol 2

Koht ja aeg: Rocca al Mare Kooli puhvet, 6 detsember 2013,  12:40 alguskellaaeg
Kirjandusklubi osalejad: Johanna Järvekülg ja Nell Natali Kivi
Raamatu autor ja pealkiri: Aidi Vallik „Mis teha, Ann?“’
Võtmesteemad:
Ausus on kõige alus- raamatust tuli väga hästi välja see, kuidas aususe puudumisel variseb terve sõprus kokku. Keegi ei saa valetajat usaldada. See seab kahtluse alla ka asjad, mille suhtes oled terve see aeg aus olnud. Gregor sattus lõpuks Anni jaoks väga halba valgusesse. Kas ainult veidi aega head muljet on väärt pärast selle mulje kaotust? Gregor mitte ainult ei kaotanud oma head muljet,  (uhke kool, raske lapsepõlv) vaid saavutas Anni meelest väga halva reputatsioon.
Iga inimene on oma õnne sepp- see on vana tõde, kuid kordamine on tarkuse ema. Loetud raamatus oli samuti nii, et peategelase kasuisa ehitas oma elu enda jaoks üles. Tõsi on ka see, et igaüks elab oma elu ise olenemata sellest, milline oli tema minevik. Raamatus tõi Gregor oma halva elustiili põhjenduseks raske lapsepõlve. Raamatu lõpus andis kasuisa Gregorile väga häid nõuandeid enda elust. Ta selgitas, kuidas ka tema oli lastekodu laps, kuid tegi omad valikud ning saavutas tänu sellele edu. Kas Gregor ka õpetust võttis, see jäi lahtiseks.
Võtmestseenid:
-Pidu, tänu peole tagajärgedele sai Ann teade Gregori tõelise pale. Talle sadas kogu ootamatu reaalsus korraga kaela. Inimene, kes oli mänginud põhilist rolli Anni viimastes kuudes. Inimene, keda ta oli läbinisti usaldanud. See inimene oli ühtäkki tema jaoks kadunud.
-Gregori järsk ilmumine Anni korterisse. Kui enne ei olnud Ann läbinisti veel kindel Gregori olemuses, siis sellel hetkel sai tema jaoks kõik selgeks. Ta oli lootnud, et  viimane kohtumine lahendab kõik mured. Kuid juhtus vastupidine. See, et Gregor hakkas veel viimasel kohtumisel Anni süüdistama ja emotsionaalselt terroriseerima, otsustas kõik.
Võtmekarakterid:
-Ann. Terve raamat oligi kirjutatud Anni probleemidest ning sellest, kuidas ta üritas kõiges selgusele jõuda. Tekst oli kirjutatud küll kolmanda isiku silme läbi (v.a lõigud lapsekodust), kuid polnud kahtluski, et just Ann oli peategelane.
­-Gregor. See osa nn „Anni triloogiast“ keskendus lisaks Annile ka Gregorile. Gregori saladuse ning valede väljaselgitamine oligi raamatu põhiline eesmärk.
-Anni vanemad. Nad olid pidevalt Annile otsuste langetamisel abiks. Samuti selgus raamatu lõpus, et katkendid lastekodu elust, olid tegelikult Anni isa mitte Gregori kohta. Minu jaoks oli hämmastav see, kui hea suhe Anni ja tema vanemate vahel oli. See tundus lausa pigem semulik, kui traditsioonile lapse ning vanema suhe.
Püstitatud küsimused:
Milline oli Gregori elu lastekodus tegelikult?
Kas Marten ise oli ka tegelikult vaid väljapressitava rollis?
Kirjandusklubi kokkuvõte:
Selles kirjandusklubis meeldis mulle eriti see, et sattusin ühesse gruppi Nelliga. Temaga on  meil asjadest üsna sarnane arusaam. Sellepärast oligi temaga hea arutada. Kuid samas, siis kui minu partner oleks olnud inimene, kellega minu mõttemaailm üldse ei ühti, oleksin võib-olla kuulnud raamatust ka teisi tahke. Oleksin saanud targemaks. Kuid olen rahul, sest Nelliga oli tõesti mõnus arutada. Selle kirjandusklubi puhul ei meeldinud mulle, et meil oli ainult 45 minutit aega arutamiseks. Tahest tahmata pidime kõik päris palju kodus tegema. Sellega kaob veidi aga Kirjandusklubi mõte ära, sest lugemispäevikus oleme nii või naa oma muljed raamatu kohta juba ära rääkinud. Üldiselt oli väga tore kogemus nagu alati.

No comments:

Post a Comment